Загальношкільний виховний захід «Дорожня абетка»

 

Загальношкільний виховний захід «Дорожня абетка»

Про культуру поведінки на вулицях міста, свідоме ставлення до виконання правил дорожнього руху, бажання бути в безпеці на дорогах



Мета: уточнити, актуалізувати,  доповнити і узагальнити знання дітей про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях, розвивати вміння розрізняти дорожні знаки, пояснювати значення розмітки на дорозі; розширити знання дітей про вулицю (проїжджу частину, тротуар, перехрестя, узбіччя), про кольори і принцип дії світлофора, дорожні знаки та правила переходу вулиці.

- Розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, розпізнавати їх, розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці.

- Виховувати обережність, культуру поведінки на вулицях міста, свідоме ставлення до виконання правил дорожнього руху, бажання бути в безпеці на дорогах; бережливе ставлення до власного життя і здоров’я; корекція уваги, пам’яті

 

Обладнання: ТЗН (екран), картки із зображенням дорожніх знаків, інформаційний стенд «Безпека дорожнього руху», малюнки, плакати «Дотримуйся правил дорожнього руху», магнітна дошка з тематичними картинками.

 

Хід заняття:

 1.     Організація дітей

 2.     Повідомлення теми і мети  заняття

 3.     Робота за темою.


Вступна розповідь з елементами бесіди

Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про правила вуличного руху, про поведінку пішоходів на вулиці, дізнаємося як поводитися на дорозі, де можна гратися та що потрібно робити аби з вами не сталося біди. Діти, а чи знаєте ви для чого людина змалечку вивчає «Буквар»?

Так, вона вивчає буквар для того, щоб навчитися читати, а «Дорожню абетку» ми вивчаємо для того, щоб бути грамотним на дорозі, щоб жити в безпеці. Тому наш захід так і називається – «Дорожня абетка».

Місто, в якому с тобою живем,

Можна по праву назвать «Букварем».

Азбуку вулиць розкривши для нас –

Місто уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука, її треба знать,

Вздовж тротуару, глянь, знаки висять.

-         Походження дорожніх знаків

З давніх часів люди допомагали подорожнім. Спочатку вздовж дороги забивали палиці, а потім яскраво розфарбовані стовпчики. Пізніше на стовпчики прикріплювали квадрати, круги, або трикутники з якою-небудь підказкою про дорогу. Їх і назвали дорожніми знаками. Знаки-малюнки набагато зручніші , ніж знаки-написи. На світі більше 3000 мов і якщо правила будуть написані ,  то їх зможуть прочитати лише місцеві жителі. І, коли машина їде на великій швидкості, напис прочитати майже неможливо, а знаки-малюнки помітні здалеку і зрозумілі всім.  Дорожні знаки сучасного вигляду почали з’являтися з 1909року. У нашій країні нові знаки були введені з 1973 року.  Щоб легше і швидше розпізнавати знаки, їх було поділено на 6 груп, надавши кожній групі особливого кольору і форми.

Розгляд знаків по групам

  1. Попереджувальні знаки
  2. Знаки пріоритету
  3. Заборонні знаки
  4. Наказові знаки
  5. Інформаційно-вказівні знаки
  6. Знаки сервісу

Перегляд презентації «Дорожні знаки»

Блиск-турнір (учні вибирають відповідні знаки)

  1. Блакитний прямокутник, в середині білий квадрат з червоним хрестиком
  2. Який знак вас «нагодує»?
  3. Ніч. Зупинитись на відпочинок. Але де? Хто підкаже?
  4. Як знайти зупинку тролейбусу?
  5. Виклик швидкої допомоги.
  6. Дуже хочеться їсти. Ми шукаємо знак…

Сьогодні ми дізнаємось – чи слухняні ви пішоходи? А тепер скажіть мені, діти, ви любите гратись на свіжому повітрі? Тож давайте перевіримо чи знаєте ви, де можна гратися, а де ні.

Приготуйтеся і будьте уважні:

Дружно всі скажіть мені

На дорозі можна гратись?

Діти: Ні.

Педагог: Лине музика й пісні,

При дорозі гратись можна?

Діти: Ні

Педагог: Б’є в ворота м’яч хлопчак,

На подвір’ї гратись можна?

Діти: Так

Педагог: Можна на дорозі, ви скажіть мені,

Мчати на велосипеді?

Діти: Ні.

Педагог: А як тобі вже чотирнадцять й ти мастак,

По дорозі можна їхати?

Діти: Так.

Педагог: А щоб ви здорові й веселі були,

Правила дорожні  порушувати можна?

Діти: Ні.

Педагог: Так, я зрозуміла, що ви знайомі з правилами поведінки на дорозі.

Перегляд презентації «Дотримуйтесь правил дорожнього руху»

Закон вулиць і доріг дуже добрий: він охороняє від біди, береже життя, але він дуже вимогливий до тих, хто його не виконує. Тому тільки тим, хто постійно дотримується правил дорожнього руху, він дозволяє сміливо переходити вулицю. До речі, діти, а ви знаєте, що таке вулиця? (Картинка вулиці на екрані)

  • Вулиця – частина міста або села, обмежена двома рядами будинків. По вулиці їздять автомобілі та ходять люди.
  • Частини вулиці – вулиця поділяється на дві основні частини: проїжджу частину та тротуар.
  • Тротуар – це пішохідна доріжка з боків вулиці. По тротуару люди ходять пішки.

Педагог: Діти, для того, щоб з вами на дорозі не сталося лиха, ви повинні знати правила поведінки пішоходів. Але спочатку давайте з’ясуємо, хто такий пішохід.

  • Пішохід – це людина, яка йде пішки. А місця, де пішоходи можуть перейти через дорогу, називаються пішохідними переходами.

Знають діти всі напевно,

Перехід бува підземний.

Під землею люди йдуть,

І безпечна їхня путь.

На горі біжать машини,

Проїжджають без упину.

А внизу йде пішохід –

Дуже гарний перехід.

Він стрічає всіх привітно,

Навіть вдень горить тут світло.

Бачиш міст через дорогу?

Це надземний перехід.

Треба йти лише по ньому,

Знає кожен пішохід.

  • А хто такий пасажир? Пасажир – це людина, яка їде у транспорті.
  • А як ви вважаєте, для пасажирів є правила?

Перегляд фільму «Шел автобус 5 номер» та «Поведение в поезде»


Педагог:  А хто такий водій? 

Водій – це людина, яка керує транспортом, але, на жаль, серед них іноді зустрічаються некультурні водії, які не завжди дотримуються правил дорожнього руху.

Педагог: А хто такий велосипедист?

Велосипедист – це водій велосипеда. До речі, ви знаєте, що їздити на велосипедах по вулиці дозволяється лише з 14 років? А де можна кататися на велосипеді маленьким дітям?

Педагог: Ми з’ясували, хто такий пішохід, пасажир та водій. Для того, щоб з вами на дорозі не сталося лиха, ви повинні знати правила поведінки пішоходів та ретельно їх дотримуватися. А зараз я пропоную вам згадати правила поведінки пішоходів. 

Правила виводяться на екран та роздаються дітям.

Правила поведінки пішоходів:

  1. Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.
  2. Якщо немає тротуарів і пішохідних доріжок, ми маємо рухатись по узбіччю. Узбіччя – це бічна частина дороги, по якій дозволяється рухатись в напрямку протилежному руху автомобіля.
  3. Пішохід може ходити по велосипедних доріжках, тримаючись правого боку та не ускладнюючи рух велосипедистів.
  4. Пам’ятай, що завжди треба бути обережним і не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Педагог: Діти, так що ж таке пішохідний перехід? Давайте ще раз повторимо.

  • Пішохідний перехід – це місце, де пішоходи можуть перейти через дорогу. Щоб пішохід міг побачити, де знаходиться перехід на проїжджій частині вулиці, його позначають білими широкими лініями нанесеними паралельно до дороги. Такі позначення називають «зеброю».

Педагог: Пішохідні переходи бувають підземні, наземні і надземні. Підземні переходи будують на тих ділянках дороги, де машин найбільше. У місці наземного пішохідного переходу стоїть дорожній знак «Пішохідний перехід». Він повідомляє водіям і пішоходам про те, що тут пішохідна ділянка. Надземний пішохідний перехід – це місток над проїжджою частиною для переходу над землею.

Щоб дорогу перейти безпечно,

Щоб в путі уникнути нам бід,

Знак знайдемо той,

Що дуже ґречно

Вкаже пішохідний перехід.

Діти, дорожніх знаків дуже багато і кожен з них попереджає, застерігає, наказує та надає інформацію. Але ми з вами не згадали ще про одного з друзів, який слідкує за порядком на дорозі. Відгадайте загадку:

Не загадка, а морока,

Не дракончик він, не джин,

Має він три світлих ока,

Але дивиться одним.

Два завжди відпочивають,

А одне ніяк не спить,

Кольори всі різні мають –

Кожне полум’ям горить.

То червоне, то зелене,

Жовте сонечком блищить.

Ось погляньте всі на нього,

Відгадаєте умить.

Транспорт в місті регулює,

Як справжнісінький актор,

Всім він правила диктує,

Ну і зветься… (світлофор)

Так, це світлофор. Він допомагає водіям і пішоходам на вулицях міст і сіл. А чи знаєте ви, що світлофори з’явилися на вулицях більш як 60 років назад. Вони виглядали так: з чотирьох боків на них були три кольорових скла (зелений, жовтий, червоний). По ним повільно рухалася велика чорна стрілка, вони були дуже не зручні, а сучасні світлофори-автомати набагато кращі.  

Перегляд кліпу «Світлофор»

ВІКТОРИНА 

1.   Як потрібно обходити автомобіль, автобус і тролей­бус? (Ззаду)

2.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)

3.  Шофер веде-машину. Попереду нього дві птиці — гуска і качка.Що треба давити? (Треба давити на гальма)

4.  Який сигнал світлофора дозволяє перехід? (Зелений)

5.  Які машини можуть їхати без сигналу? (Іграшкові)

6.  Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофора? (Зелений колір дозволяє перехід, а жовтий — каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід)

7. Що означає червоний колір світлофора? (Червоний колір — це завжди сигнал небезпеки і треба зупинитися, по­чекати. Він забороняє переходити дорогу.

8. Як потрібно обходити трамвай? (Спереду)

9. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо.                  (Світлофор)

 

4.Підведення підсумку виховного заходу.

Педагог: Відомо всім, що найдорожчий скарб людини, це її власне життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. Тому треба всім обов’язково дотримуватись  правил дорожнього руху.

Бажаю, щоб ви всі були здорові, веселі та щасливі. Щоб з вами та вашими рідними ніколи не трапилось біди на дорозі. Щоб ви завжди були слухняними пішоходами, а коли подорослішаєте – культурними водіями.



Создан 28 сен 2018



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником